Ши Яцзюнь. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКЛАДАННЯ КИТАЙСЬКОЇ МОВИ В ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

УДК 338.012:372.881.1

Ши Яцзюнь

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКЛАДАННЯ КИТАЙСЬКОЇ МОВИ В ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

У науковій статті викладаються результати дослідження організаційно-економічного забезпечення викладання китайської мови у вищих навчальних закладах України. Актуальність дослідження обумовлена тим, що серед студентів вищих навчальних закладів закономірно зростає інтерес до вивчення китайської мови. Однак нині далеко не всі бажаючі мають можливість вивчення китайської мови на високому рівні. Не всі вищі навчальні заклади України, в тому числі філологічного профілю, надають послуги з вивчення китайської мови. Інститути Конфуція функціонують тільки в 4 обласних центрах України і не функціонують в 21 обласному центрі. Мета статті – виклад проблем організаційно-економічного забезпечення викладання китайської мови в вищих навчальних закладах України, а також розробка рекомендацій щодо ресурсного забезпечення доступності вивчення китайської мови у вищих навчальних закладах України. У науковій статті проведено аналіз нормативно-правової бази вивчення іноземних (в тому числі китайської) мов у вищих навчальних закладах України. Описано можливості викладання китайської мови в вищих навчальних закладах України. Наведено результати експертного опитування з проблем вивчення китайської мови студентами вузів. Дана оцінка економічного забезпечення викладання китайської мови у вищих навчальних закладах України. Українські вузи не мають достатніх організаційно-економічних ресурсів для широкого викладання китайської мови, навіть не дивлячись на наявність попиту з боку студентів (споживачів освітніх послуг). Відзначається, що китайська сторона, розуміючи складність економічної ситуації в Україні взагалі і у вузівській системі зокрема, має намір докладати певних зусиль, щоб стимулювати українські вузи для розширення викладання китайської мови. Причому ця робота ведеться в різних сегментах (вузи, де китайська мова вивчається в якості основної; вузи, де китайська мова вивчається як неосновна; вузи, де китайська мова поки не вивчається). Подальші дослідження будуть спрямовані на вивчення проблем і труднощів організації викладання і вивчення китайської мови в Україні, а також причин відсутності викладання китайської мови.

Ключові слова: організаційне забезпечення, економічне забезпечення, викладання китайської мови, вищі навчальні заклади, експертне опитування.

 

Завантажити статтю в PDF